maanantai 24. elokuuta 2020

Silmälasit, ottaako käyttöön vai ei

Kuinkas sitten kävi, tuliko lasit edes käyttöön?
Kuten silmälasiliikkeissä minulle sanoivat, huonoonkin näköön (valitettavasti tottuu). Koen siis edelleen, että minulla on hyvä näkö, pärjäisin varmasti jatkossa ilmankin, mutta pakkohan se on nyt monen kuukauden käytön jälkeen myöntää, että näen paljon paremmin laseilla, etenkin kaukonäössä huomaan kuinka paljon terävämpänä näen tekstit nyt. Olen myös huomannut että silmät ovat nyt tottuneet silmälaseihin hyvin ja koen paljon miellyttävämmäksi pitää laseja, kuin olla ilman niitä. Olen myös joutunut myöntämään itselleni, että ei se näkö ollut niin hyvä kuin luulin. Joten kyllä ne lasit lopulta tarpeeseen tuli.

Muutaman viikon mielenkiintoinen operaatio oli meikäläisen silmälasihankintareissu, lue aikaisempi teksti täältä.

Ensimmäinen viikko meni totutellessa, viha-rakkaussuhde laseihin, tuntui että kaikki häiritsi ja mikään ei ollut hyvin. Kävin muutaman päivän käytön jälkeen liikkeessä, jossa he sitten muotoilivat paremmin lasit sopimaan päähäni. Tämä auttoi paljon. Sitä kun ei heti huomaa onko ne hyvin vai ei, vasta kun on muutaman tunnin pitänyt lasit päässä, huomaa jos jokin on huonosti. Joten suosittelen rohkeasti menemään takaisin muokkaamaan lasit omaan päähän sopivaksi, jos ne eivät ensimmäisellä kerralla istu täydellisesti.
Koen myös, että silmät eivät ole olleet enää niin väsyneet ja olenkin käyttänyt laseja nyt joka päivä aamusta iltaan. Iso suositus myös blue protect suojalle, sinivaloa kun tulee nykyään lähes kaikkialta.

Tästä kuvasta huomaa hyvin miten blue protect heijastaa sinivaloa pois.

Ennen silmälaseja käytin satunnaisesti Kanturon sinivalolaseja, joita myös lapsemme käyttävät silloin kun katsovat esim. tablettia kotona. Ne olen viime vuonna ostanut Freetox kaupasta, kurkkaa tuotteet täältä.

Jos rahaa olisi enemmän, hankkisin muutamatkin erilaiset lasit, joita vaihdella mielialan, vaatteiden värin ym mukaan. Löysin meinaan aivan ihania laseja, jotka vielä haluaisin.

Olen myös tykästynyt siihen, että näytän pirteämmältä lasien kanssa, tuovat kivasti väriä muuten vaaleille kasvoilleni. Nyt kun katselen kuvia, joissa minulla ei ole vielä laseja, näen vain väsyneen itseni, siis erittäin nopeasti tässä tottui siihen, että näkee itsensä lasit päässä. Nähtävästi näin kävi myös lapsilleni, sillä nyt jos otan lasit pois, he huomauttavat että "Et näytä yhtään Jessicalta, kun sulla ei ole silmälaseja" 😂

Aurinkolasitkin tulivat käyttöön, olen tykännyt niistä myös, ainut minkä huomasin vasta jälkeenpäin oli, että sangat olivat älyttömän pitkät ja tulivat takana hiuksista ulos. Tätä en sovitus- ja ostohetkellä huomannut. Joten kävin liikkeessä taivuttamassa ne, mutta ei toiminut sekään. Korvan takana oli pitkä taivutettu puolipyörylä, joka ei tuntunut hyvältä. Joten päätimme sen jälkeen että he napsasevat ne lyhkäsemmäksi ja hiovat päädyt ja tämä auttoi. Nyt aurinkolasit on normipituiset ja istuvat hyvin.
Joten tällainenkin asia kannattaa ottaa huomioon kun kokeilee silmä- ja aurinkolaseja. Aurinkolasien merkki lähti myös tässä kohtaa pois, koska oli siellä sangan takaosassa, eli siinä osassa joka napsastiin pois. Tämä ei minua haitannut, mutta jos haluaa pitää merkit laseissa, on hyvä huomioida oikea pituus.

Olen myös huomannut että, pipo+lasit on huono yhdistelmä, ei istu pipot kunnolla päähän ja kylmä tuuli pääsee mukavasti pipon alta korviin kun on silmä- tai aurinkolasit päässä, samoin sadesäällä jätän kyllä silmälasit pois päästä.

Muuten olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen ostoksiin, oli todella hyvä sijoitus!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti