keskiviikko 5. elokuuta 2015

Tilasitko NetAnttilasta tavaraa? Saatat odottaa turhaan pakettia vai odotatko sittenkään turhaan?

Tilasin heinäkuun alussa NetAnttilasta tavaraa ja olen nyt hyvin pettynyt koko Anttilan toimintaan, tyhjiä lupauksia, tieto ei kulje ja pakettia saat odotella ihan turhaan, se kun ei ole koskaan tulossakaan sulle. Mitä siis on käynyt?


Tilasin maanantaina 6.7 NetAnttilasta tavaraa ja maksoin ne tilauksen yhteydessä. Paketit piti olla noudettavissa 1-2 arkipäivässä valitusta tavaratalosta (Vaasan). Muutamassa päivässä tuotteet tulikin ja kävin noutamassa paketit ke 8.7. Kotona kun avasin paketit huomasin että yksi tuote puuttui, lähetyslistoissa ei ollut mitään mainintaa miksi kyseinen tuote ei ollut mukana ja tulisiko se jälkitoimituksena vai mistä oli kyse. Tarkastin tilausvahvistukseni sähköpostista jossa näkyi kuitenkin että olin sen tilannut ja maksanut (tuotteen hinta oli 20e). Laitoin to 9.7 aamulla sähköpostilla kyselyn (palaute@netanttila.com), mutta siihen ei koskaan vastattu. Soitin sitten pe 10.7 asiakaspalveluun (jonotus maksullinen 0,088€/min), yli 10 minuutin jonotuksen jälkeen vastattiin ja selitin asian. Asiakaspalvelija pahoitteli tilannetta kun ei papereissa lukenut mitään mutta jälkitoimituksessa on mun tuote tulossa ja tulee ensi viikon alussa. Koko seuraavana viikkona ei kuitenkaan pakettia näkynyt, ei tullut mitään ilmoitustakaan sähköpostiin että mistä on kyse. Soitin jälleen ma 20.7 ja heti kl. 9.02 (9.00 alkoi puhelinaika), jonotin taas maksullisesti yli 15 minsaa kun kaikki asiakaspalvelijat olivat varattuina!! Alkoi jo epäilyttään onko niitä siellä edes?? Kun vihdoinkin sain jonkun langanpäähän hän ilmoitti että koko pakettia ei ole edes tulossa!! WTF??
Kyseistä tuotetta ei enään ole joten paketti ei ole tulossa. Kuulemma joku uus järjestelmä niillä joka on virheellisesti netissä ilmoittanut saldotilanteet ja antanut tilailla tuotteita mitä ei enään ole ollut.
Kyselin tietysti että mitenkäs rahat kun olin kuitenkin tuotteen jo maksanut. Sähköpostilla piti laittaa tilinumero tulemaan niin ne maksaa sit tilille sen. Jos ei laita niin menee kuulemma Danske Bankkiin ja saa sieltä sit hakea rahansa mut ne ottaa jonkun muutaman euron välimaksun tms.
Kyselin mitä hyvitystä tästä saa kun on joutunut turhaan odotella pakettia joka ei edes tule, mitään ilmoituksiakaan ei saa ja saanut soitella ja jonotella maksullisesti. Lupasi selvittää jos on mahdollista saada hyvitystä ja soittaa sitten mulle. Voitte varmaan jo arvata että tätä puhelua ei koskaan tullut eikä sähköpostiakaan. Laitoin sitten sähköpostia samana iltana ja kerroin tilanteen sekä laitoin siihen tilinumeroni takaisinmaksua varten.

Mitään ei taas kuulunut ja pe 24.7 kysyin NetAnttilan kysy myyjältä-chatissa että missä mennään kun ei taas mitään tietoa saa. Hän lupasi välittää viestini pikimmiten eteenpäin.


Tässä vastaus jonka sain sähköpostiini 28.7.2015

Hei Jessica!

Kiitos tilinumeron ilmoittamisesta!

Palautus 20e lähtee tilillesi seuraavassa maksatuksessamme lähipäivinä.


Ystävällisin terveisin,

XXXX XXXXX
Palveluneuvoja
Anttila Oy laskutus
e-mail: laskutus@anttila.fi
p. 0106 2006 (ma-pe 9-17)
Puheluhinta 0,088EUR/min (sis. alv.)


Että sellainen kokemus! Taidan pysytellä hyvin kaukana NetAnttilasta ja välttää myös kyseistä liikettää koska minusta tämä menee äärimmäisen huonon asiakaspalvelun puolelle. Todella turhauttavaa odotella turhaan pakettia, mitään ilmoituksia ei saa, itse joutuu soittelemaan ja selvittelemään asiaa moneen kertaan, mitään hyvitystäkään ei vaivasta saa ja rahojakin saa odotella..

Jäin sitten miettimään kuinka moni muu odottelee turhaan pakettiaan, kuinka moni muu soittelee ja selvittelee jotta saa rahansa takaisin. Ne jotka ei sitä tee niin saavatko vain sitten ilmoituksen että rahasi on noudettavissa Danske Bankilta mutta siitäkin viety jotain välimaksuja...

Mitäs sitten kävikään??

Koko tilanne kääntyi päälaelleen tiistaina 4.8 kun aamulla sain tekstiviestin puhelimeeni että lähetyksesi on noudettavissa tavaratalosta! Siis anteeks mitä?? Ei auttanu muu kuin käydä hakemassa paketti, ja kyllä, se puuttuva tuote oli nyt siellä, se jonka ei enään pitänytkään tulla ja jonka rahoja odottelin tililleni.


No sain tuotteeni kuukauden myöhässä ja rahojahan ei tilille koskaan tullut. Mutta täytyy sanoa että on kyllä monimutkaisimmat kaupat mitä mulla koskaan on ollut. Pysyttelen siis visusti loitolla kyseisestä nettikaupasta ja ostelen mielummin sieltä missä palvelu ja tiedotus pelaa.

5 kommenttia:

  1. Itse olen tilaillut aika reippaasti NetAnttilasta kaikkea jo muutaman vuoden ajan. Kaikki on aina toiminut suhteellisen moitteettomasti, mutta viimeisin tilaukseni, jonka tein siis 19.7, ei ole vieläkään saapunut, vaikka luvattu toimitusaika oli 2-4 arkipäivää. Laitoin palautetta. Lieneeköhän niillä siellä päässä nyt joku suurempi ongelma, kun ei aikasemmin ole ollut vaikeuksia?

    Tietysti olisi hienoa, että ongelman ilmetessa siitä ilmotettaisiin eikä asiakkaan itse tarvitsisi roikkua puhelimessa saadakseen asiaan jotain selvyyttä... Noh, katsellaan saapuuko pakettini. Ymmärrän turhautuneisuutesi!

    VastaaPoista
  2. Sama vika Mustasta Pörssistä eli samaa lafkaa. Tuote puuttui mutta netissä näkyi että kaikki olisi toimitettu. Kysymykseeni vastattiin ympäripyöreästi niin että arvasin ettei asiaa edes mietitty pidemmälle, olinhan jo tarkistanut netistä ettei puuttuvasta ole tietoa vaikka kuuluisi olla jos on osatoimitus. Ja tämän kerroin heille. Noh, odotin vielä 2 viikkoa ja SITTEN sain heti vastaukseksi että lähtee pikimmiten. Ei tainnut Keskon nettikaupan uusinta mennä ihan nappiin...

    VastaaPoista
  3. Heh kuulostaa tutulta! Tilattiin viidelläkympillä lipasto ja oli ihan täyttä kuraa koko paketti. Laatikoiden pohjalevyt taipuivat pienestäkin painosta (olivat noin aaltopahvin paksuisia), tippuivat uriltaan (plus kokoamiseen tarkoitettu liima kuivui heti pusseja avattuamme) ja lopulta myös etulevyt lähtivät irti yksitellen. Lähetin NetAnttilaan kihisevää palautetta ja sieltä sanoivat että palautus on mahdollista vain jos puramme ja pakkaamme lipaston itse takaisin siistiin pakettiin niin, ettei se vaurioidu kuljetuksen aikana. Olimme jo hävittäneet pakkausmateriaalit ja purkamisesta ei olisi tullut yhtään mitään, kun kokoaminenkin oli tuottanut tuhannet tuskat ja kiroamiset. Onneksi isällä oli näppärät korjausmiehen otteet ja hän pisti lipaston itse semmoiseen kuntoon, että mikään osa ei enää lähde irti. Eikä siihenkään tarvittu kuin muutama hassu kulmarauta, ruuvi ja tukipuu. En tule ikinä enää ostamaan kyseisestä verkkokaupasta huonekaluja... en vaikka kirveellä uhattais :D

    VastaaPoista
  4. Mullakin on huonoja kokemuksia kyseisestä nettikaupasta. Tilasin ennen joulua joululahjat NetAnttilasta. Sivuilla oli isot mainokset, että jos tilaat vielä, niin ehtii ennen joulua perille. Jes, kuinka kätevää. Ei tarvitse mennä jouluruuhkiin paikan päälle, kun voi tilata ja maksaa kätevästi netissä.

    Joulu läheni ja lähetin hädissäni s-postia asiakaspalveluun parikin kertaa mutta kas kummaa, minullekaan ei vastattu yhtään mitään. Soittelin ja jonotin myös maksulliseen asiakaspalveluun ja lopulta joku vastasi, että pakettini on lähetetty vahingossa Viroon! Anteeksi mitä? Ei mitään pahoitteluja, ei hyvityksiä, eikä mitään muutakaan tuosta seurannut, vaikka paketti saapui viikko Joulun jälkeen. Oli muuten kiva selitellä sukulaisille puuttuvia joululahjoja :/

    VastaaPoista
  5. Harmillista kuulla kuinka monella muullakin ollut ongelmia NetAnttilan kanssa! Toivoin tapaukseni vain olevan joku yksittäistapaus, mutta facebookissa olen nyt saanut monesta eri ryhmästä kuulla muiden huonoja kokemuksia. Vaikuttaisi siis olevan arpapeliä kun tuolta tilaa, joko kaikki menee hyvin, tai sitten ei ja joudut viikkojen jopa kuukausien pyörteeseen jossa saat itse selvitellä asioita. Moni muukin oli kuullut samoja huhuja kuin minä että Anttilalla menee huonosti, liikkeitä on jouduttu myös sulkemaan. Ja kuulemma Anttila myyty Saksaan joka varmaan myös osittain syynä tähän touhuun. Yksi myyjä kertoi myös että tämä uusi ohjelma/järjestelmä on viime vuoden keväällä otettu toimintaan ja ei ole silloin toiminut kunnolla. Jos kyse on vielä samasta järjestelmästä niin on minusta äärimmäisen kummallista ettei saada toimivia ohjelmia yli vuoden aikana laitettua. Eniten kyllä ihmetyttää Anttilan välinpitämättömyys asiakkaitaan kohtaan, ei mitään kiinnostustakaan saada asioita hoidettua reilusti.

    VastaaPoista