maanantai 23. maaliskuuta 2015

Fustra

Pääsin muutama viikko sitten kokeilemaan Fustraa kun olin WSC:n avoimilla ovilla kun kävin treenaamassa (lue täältä) täyttänyt lapun jossa sai kokeilla kerran ilmaiseksi Fustraa.

Mitä se Fustra sitten on?

Mä en tiedä osaanko sitä teille mitenkään selittää mutta yritän :D
Elikkä Fustrassa keskitytään vahvistamaan lihaksia, erityisesti niitä syviä lihaksia jotka kannattelee meitä ja auttaa meitä pysymään hyvässä ryhdissä ja ilman kipua. Eli toisin sanoen just se mitä mä tarviin. Eli jos kärsit esimerkiks selkäkivuista, polvikivuista, niskakivuista, hartiat jumissa ym.. Niin tää on just se millä lähdetään hoitamaan. Eli kun se ryhti on huono ja käytetään "vääriä" lihaksia tukemaan itteensä niin silloin ilmenee näitä ongelmia. Fustrassa sit korjataan tämä sillä et harjotellaan ja vahvistetaan niitä oikeita lihaksia joiden kuuluisi sua tukea.

Tää selviää mun mielestä parhaiten vain kokeilemalla! Eli siis voin sanoa että oon todella tyytyväinen että pääsin tätä kokeilemaan! Aivan mahtava Fustra-tunti oli (kiitos Tiina!) ja eron huomasi heti. Tai ainakin sen kuinka paljon "vääryyttä" kropassa on. Tänhän tiesin jo ennestään kun mulla ryhti aivan surkee ja paljon ongelmia kropan kanssa. Tässä sain vahvistuksen sille että asialle on tehtävissä jotain eikä tarvi tyytyy olemaan ja kärsimään ja "peli on menetetty"- ajatus lensi heti romukoppaan. Mutta kauhistuttavaa oikeesti tajuta että parikymppisenä on oikeesti niin kauhee kroppa, tai enemmänkin se kropan asento ja lihasten heikkous. Mut eihän ne nyt ittestään pysy hyvänä et ihan oma vika kun en paljo mitään niille oo tehny.

Fustra-tunnin aikana mulla oli siis ihan oma PT eli mulla oli ekaa kertaa elämässä personal traineri! Voin sanoo et oli aivan mahtavaa! Ihana kun joku tsemppas, korjas virheet ja neuvoi koko ajan! Ei tarvinnu ite tehdä mitään muuta ku tehdä mitä sanotaan! :)
Eli fustrassa et oo koskaan yksin vaan sulla on PT koko ajan vierellä, kertoo miten sun pitää tehdä ja kattomassa miten ne teet ja heti sanoo jos menee väärin. Eli tää oli musta tosi hyvä koska kun mullakin nuo olkapäät menee eteenpäin eikä ryhdikkäästi taaksepäin niin koko ajan ne tahto palaa takas siihen huonoon vanhaan asentoon ja ite en sitä huomannu. Jotta siitä treenistä olis hyötyä niin ne tottakai pitää olla oikeessa asennossa ja hyvä että siitä heti huomautetaan kun ne ei oo oikein. Koska silloin se treeni tuntuu ja kunnolla sekä auttaa :)

Liikkeet oli pieniä ja yksinkertaisia mutta erittäin tehokkaita - kun ne tehtiin oikein! Eli voin sanoa että treeni tuntui tosi rankalta ja tunsi tosissaan että oli jotain tullu tehtyäkin, vaikka jonkun ulkopuolisen silmin näytti varmaan siltä et mä en tee paljo mitään :D


Tosi tyytyväinen olen siis että pääsin kokeilemaan, tiedän ainakin mitä teen kun saan tarpeeks rahaa ja haluan panostaa itseeni, niin fustra vois todellakin olla se jolla mä lähtisin liikkeelle!
Sillä mitään halpaa lystiähän tuo ei ole kun on PT koko ajan mukana, tai sehän riippuu mikä on kenenkäkin mielestä halpaa ja kallista mutta kotiäidille 70-80e/tunti on kova hinta, toki tuo on sen arvoinen myös! Tunteja olis hyvä olla 10-30 jotta saa kunnon hyödyn ja sen jälkeen jo osaakin varmasti hyvin nuo ja voi tehdä niitä itse ja huomaa ehkä ne virheasennot jos niitä tulee.

Suosittelen kokeilemaan! :)

Jos Fustra kiinnostaa niin ottakaa yhteyttä Tiinaan (tai Lenaan).

Tiina Kolehmainen Fustra Personal Trainer, 
hieroja
010 396 3200
tiina.kolehmainen(at)wsc.fi

Lena Lahti Fustra Personal Trainer
050 3434 134
lena.lahti(at)wsc.fi

Tiedot otettu wsc ladies club & span sivuilta, katso tästä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti